Bart de Vries start als Managing Director bij HYPR

Amsterdam, 1 november 2023

HYPR, met 562 krantentitels en 1.200 nieuwssites marktleider op het gebied van lokaal adverteren, stelt per 1 december Bart de Vries (54) als Managing Director (MD) aan.

Met meer dan 25 jaar ervaring in de mediabranche, waarvan het grootste deel als CCO van buitenreclamebedrijf JCDecaux en de laatste 2 jaar als Business Manager bij sportmarketingbureau House of Sports, brengt Bart de Vries veel expertise en een groot netwerk met zich mee.

Bart wordt onder andere verantwoordelijk voor het op de kaart zetten van HYPR bij de (inter)nationale adverteerders en mediabureaus, het stimuleren van groei en het vormgeven van het platform om deze groei te managen.

HYPR heeft dit voorjaar de aandelen van ToLocal overgenomen. De afgelopen maanden heeft ToLocal oprichter Frank-Paul ter Berg, naast zijn overige taken, de MD rol ad interim met verve vervuld. Met de groei en ambities van de organisatie is uitbreiding nodig en dankzij de komst van Bart, kan Frank-Paul zijn rol als Innovatie & Business development director weer oppakken.

Bart roemt de kracht van de samenwerking. “Ik verheug me erop om, samen met een team gemotiveerde collega’s, van HYPR een belangrijke speler te maken in de Nederlandse mediabranche. Vanaf mijn eerste kennismaking ben ik onder de indruk van het enorme bereik, zowel in print als online, dat HYPR aan adverteerders biedt. Er is geen ander printmedium dat 92% van de Nederlandse brievenbussen bereikt en met lokale online content op zoveel schermen binnenkomt. Ik heb een groot geloof in de kracht van lokale nieuwsbronnen, waarvan ik weet dat een heel groot deel van de Nederlanders hier interesse in heeft. Dat kwam ook naar boven in het recent vernieuwde Nationale Media Onderzoek. Mensen willen gewoon weten wat er in hun directe omgeving allemaal gebeurt. En waar mensen/consumenten zijn, volgen adverteerders.

Bovendien ben ik mijn carrière begonnen bij een huis-aan-huiskrant, waardoor mijn emotionele band met dit medium en het ondernemerschap dat erbij komt kijken, altijd groter is geweest dan met andere nieuwsmedia. Ik vind het dan ook mooi om nu met HYPR de lokale nieuwsmedia een groter aandeel te bezorgen in de mediamix van nationale adverteerders.”

Meer weten over HYPR en hyperlocal advertising?
Neem contact met ons op!